kedd, január 31, 2006

Szeretném, ha végre

Január 31. (kedd) Ma nem dolgoztam, mert egyszerűen ki kellett pihenni a hét végét. Jól megvoltunk. Csak este mentem el az ATV-be, hogy fölvegyük azt a műsort, ami Szabó István ügyéről szól. Pikó Andráson Kívül Tamás Gáspár Miklós és Kovács Zoltán vett részt a vitában. Tekintettel arra, hogy aláírtam a Szabó István iránti megmaradt tiszteletről szóló nyilatkozatot, a forgatókönyv szerint én kerültem a támadó pozíciójába. Annak ellenére, hogy igazából semmi kedvem nincs támadni az ÉS-t, hiszen magam sem állok értékelhető erkölcsi-etikai magaslatokban. Ahogy az egész sajtóban nincs értelme ma ilyesmiről beszélni. És láttam Zoltánon, hogy őt is megviselte ez az egész. Van furdalása. TGM szokása szerint csodálatosan beszélt, még akkor is, ha a kiindulópontja megalapozatlan volt. Tudniillik szerinte azt fejeztük ki az aláírásunkkal, hogy el akarjuk felejteni a Kádár-rendszer bűneit. Hát én biztosan nem. Éppen ellenkezőleg: azt szeretném, ha végre nekilátnánk a föltárásnak. Csak ne egyenként, mert ez így tisztességtelen. Egyébként is azt gondolom, hogy egy jogállam-félében minden beszervezettnek valamiféle – legalább választott - bíróság előtt kellene tisztáznia magát. Baj, ha ilyen ügyekben a sajtó nyomoz, vádol, ítél és végrehajt. Ez nem a mi dolgunk. (A Civil a pályán című műsort csütörtökön este negyedkilenckor vetítik az ATV-n.)

Nincsenek megjegyzések:

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések