szerda, február 08, 2006

Én óvatos

Azt persze nem gondoltam, hogy a Szabó-ügy új korszakot nyit: az inkább baloldali vagy szabadelvű módon gondolkodók közé vert éket. Kár. Szomorú is vagyok ettől, igazán. A karikatúra-háborúról meg az a véleményem, hogy persze a legfontosabb európai jogok egyikeke a sajtó- és véleményszabadság. Ám, ha valaki tudatosan „megfeledkezik” arról, hogy ez csak akkor igaz, ha ennek a jognak a feltétele(i), vagyis az alapvető emberi jogok érvényesülnek, akkor nincs min csodálkozni. Jó: a sajtó- és véleményszabadság legyen a tahóságban is korlátlan. Csak ne csodálkozzunk, ha egy olyan államrendszerben, amelyikben kétszer annyi muszlim él, mint magyar, és egy olyan világban, amelyikben legalább akkora súlyú az iszlám-kultúrkör, mint görög-római-zsidó-keresztény, lesznek, akik ezt másképp gondolják, és a maguk, néha szintén eléggé tahó módján fejezik ki a véleményüket. Amihez ugye, joguk van. Kár, hogy ez sok-sok emberéletbe kerül majd.
Én nem viccelnék olyan emberek kárára, akik lelkivilágába még csak bele se tudom képzelni magam. Ha majd megértjük, egyáltalán föl bírjuk fogni, hogyan képesek egy vallás nevében arra – immár tömegesen - rábírni embereket, hogy magukra bombát kötve gyilkoljanak, talán lehet egy kicsit a humorral is próbálkozni. Például barátkozás gyanánt. De addig én óvatos lennék.

Nincsenek megjegyzések:

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések