vasárnap, március 30, 2008

Kedves Zsolti, rajta vagy kapva

Talán észrevetted, hogy nem írtam alá az ellened való tiltakozást. Azért nem, mert elhatároztam, hogy az antiszemitizmus elleni közháborgásban ezentúl csak akkor veszek részt, ha találok ötszáz olyan embert, aki nem zsidó, sőt inkább keresztény, sőt inkább jobboldali, legalábbis konzervatív. Ha nem találok, akkor úgyis mindegy. Akkor győzzetek ti. Te meg Széles úr, a nemzet önjelölt Széchenyi-inkarnációja, meg a magyar gárdátok. Akkor eljött az időtök, és a magyar népnek nyilván szüksége van arra a bajra, amit ráhoztok.
Amikor a Népszabadság szerkesztőségében, ahol együtt dolgoztunk, és ketten megalapítottuk a Magyar Hazugság és Halál Pártját, henteregtünk a röhögéstől Csurka nyomorult szövegeitől, gondoltad volna, hogy te leszel az új Csurka? Hogy a Zsírtáltos egyszer – szellemi értelemben persze – kimúlik, és akkor te azt teszed majd, amit Orbán tett a politikában? Ha ti láttok egy rést, ahova be lehet állni, akkor be is álltok. Résbubusok vagytok. Így lett ő vérliberálisból álkonzervatív, most meg már a kommunistákkal is szövetséges baloldali izé. Így leszel te vérlibelárisból álkonzerv, aztán meg fasiszta, vagy nyilas. Vagy mi ez a végvidéki duma, amit itt előadtál. Annyira provinciális, annyira porbolhás, annyira áporodott, annyira röstellem magam.
Csak szeretnél persze valami ilyen nyilaskás lenni, de te soha nem leszel, hiába van rád bensőséges igény. Azért, mert te zsidó vagy. Te vagy az a hülyezsidó pesti újságíró, akiről írsz. Aki hol a zsidók barátja, hol meg gyalázza őket. Ebben is Csurka klón vagy. Klaun.
Teljesen mindegy, hogy te azt gondolod magadról, hogy nem is vagy zsidó. Azt nem te mondod meg, hanem például a kurucinfo. Az meg biza azt mondja, hogy az vagy, és akkor az is vagy. Ha nyilvánosan, az Echo tévé kamerái előtt Pörzse Sándor épületes műsorában lehányod a zsinagóga falát, akkor is. Ez van, én is ilyen zsidó vagyok. (Bennem ez nem okoz meghasonulást, mert egyrészt van zsidó fiam, tehát zsidó vagyok, másrészt inkább vagyok zsidó, mint keresztény egy olyan országban, ahol Semjén „barátod” Jézus földi párttitkára.)
Csurkához abban is hasonlítasz, hogy nagyon tehetséges voltál. Különös jelenség ez. Ő is remekíró volt mindaddig, amíg a fejébe nem vette, hogy neki nem elég, ha irodalom érettségi tétel lesz, bekucorodna a történelmünkbe is.
A te tragédiád meg az, hogy író szerettél volna lenni, de nem lettél az.
Erről szólt az az ostoba medencézős írásod, nem az antiszemitizmusodról. Az történt, hogy már gyerekkorodban írónak álmodtad magad, aztán bátran odamentél az utcán a „nagy magyar íróhoz”, megmondtad neki, hogy egyszer majd írsz egy könyvet, és akkor ő mutassa be. Ő meg mondta, hogy jól van. És amikor megírtad, megint odamentél, hogy ímé, itt a könyv, mutassa be. És ő bemutatta, rendesen, nyilvánosan, ahogy szokás. Megmondta, hogy szar a könyved. Ott voltam. Ezért törlesztesz azóta is. Ez így eléggé pitiáner. Szakmailag meg egyenesen szemétség.
Kifejezetten aljas ez a taknyos történet. Mert nem igaz. Ha igaz lenne, tisztességes ember akkor sem írná le. Ha mégis, akkor előbb utána jár, és nem egy fürdőbéli hallomás után jegyzi le. Nagyon szánalmas, hogy második írásodban azért fohászkodsz, hogy jelentkezzen az, aki mesélte neked. Én utána jártam. A nagy magyar írónak valóban volt egy zsidózós fürdőkonfliktusa. Csak éppen úgy történt, hogy őt zsidózták le, miután mert tiltakozni, hogy lefröcskölték, és ettől az amúgy is rossz szemeivel nem látott. És ezért tiltakozott, hogy már a fürdőben is zsidózzák.
Annyi takony volt a történetben, amennyit az az ember nyomott, aki ezt másképp mesélte neked – föltéve, hogy ő is arra úszkált. Szégyelld magad, Zsolti. Ezzel az egyetlen történettel, amit bosszúból írtál le, mert annyira megsértődtél a nagy íróra, hogy nem lettél író, kiírtad magad a polgári újságírásból is. Egy kis pöcs lettél. Jutta Müllernek évekbe telne, mire rendbeszedne.
Hazudsz akkor is, amikor úgy állítod be a nagy magyar írót – aki csakugyan remek író -, úgy érezteted, mintha ő zsidó mivoltából gyűlölne sokkal jobban „titeket, mint ti minket”. (Ezt a magunfajta-magukfajta dumát inkább Morvai testvérasszonynál kutatgasd.) Ha lenne újságírói tisztesség benned, megkeresed, hogy valójában mit írt az ÉS-ben - 1993 december 2. –, és megtalálod öt perc alatt. Vagy megtaláltad, de ez nem fért bele a koncepciódba:
„Nagyon elgondolkodtam azon, hogy a szélsőjobb a Tégy a gyűlölet ellen mozgalmat utálja a legjobban az összes ellene fellépett irány közül, ez valamiért zsigerileg idegesíti őket. Ők gyűlölnek. Őszintén. Mi, liberálisok pedig képtelenek vagyunk kimondani, amit szerintem valójában érzünk, hogy ti. mi még sokkal jobban gyűlölünk titeket mint ti minket.”
Ez szégyen, Zsolti.
Hazudtál akkor is, amikor ezt adtad Ungváry Rudolf szájába: "a Fidesz és hívei a házmesterek Magyarországának követői, akiknek elődei zsidókat lőttek a Dunába."
Ezzel szemben Friderikusznál Ungváry ezt mondta:"...ott álltam szemben a kordon mögött azzal a tömeggel, amelynek fiatalabb tagjai kivörösödött, dühtől eltorzult arccal rázták felém az öklüket. És ezek az emberek még kevésbé zavartak engem, mert ezek valóban annak a 'házmester Magyarországnak' a képviselői, akiknek elődei annakidején zsidókat lőttek a Dunába."
Zsolti, ez egy szakma. Ennyire nem lehet hülye valaki. Rajta vagy kapva.
Ami zsidózásodat illeti, azt a szöveget én ötvenhat éve hallom abból a kereszténykedő-polgárkodó középosztályból, ahonnan származom. Van az a fajta praktikus, önigazoló antiszemita, amelyik folyamatosan idézeteket gyűjtöget, és napjainak nagy része azzal telik, hogy ezeket kívülről mondogatja. Engem már gyerekkoromban fertőztek ilyenek, ezért aztán immúnis lettem, így a szövegeidtől inkább csak elszomorodtam. Meglep, hogy te is ilyen lettél, de mégsem lep meg azután, hogy nem is olyan régen aljas módon cigányoztál. Ha szorgalmasan írtál volna, ha író lettél volna, talán az megvéd ettől az oly közönséges elmebajtól. (Én például szeretek kis író lenni. Ha elfogadod a harmadikvonalbéliséget, mert tudod, hogy ennyire futja a tehetségedből, az sokat segít.)
Mivel szerintem mindenki előítéletes – mert különben meghalna -, és genetikailag kicsit rasszista, az csak morális kérdés, hogy kimondjuk, amit érzünk, gondolunk, vagy nem. Tovább fertőzzük-e a gyerekeket és a butákat, vagy nem. Töltényt adunk-e azoknak, akik belenyormorodtak a saját tehetségtelenségükbe és lustaságukba – mert például nem lettek írók, és ezt másokra hárítják – vagy nem. Aki kimondja, pláne leírja, pláne újságban, az közönséges bunkó ártány. Emberáruló.
Kifejezetten örülök, hogy leírtad, nyilván a főszerkesztőd és a laptulajdonos erős, számítgatós igényére, mert így legalább tudjuk, mi van: a kurucinfo papírváltozatát úgy hívják, hogy Magyar Hírlap. Hátha most már mégse zsidóznak téged annyira ezentúl a kuruczok. Vége a sunnyogásnak.
Bár sose lesz vége. Hacsak nem találok ötszáz értelmes és tisztességes keresztényt ebben a nyomorkás országban.

26 megjegyzés:

Névtelen írta...

Végre egy "nyíltlevél", amit ezennel aláírok. ;-)

Névtelen írta...

hát, köszönjük...

alphanumericus írta...

De kérem! Mi az, hogy harmadik vonalbeli?! Nekem Andrassew eddig egy fogalom volt, publicisztikában a minőségé, mindenképp...

Egyébként, nem is tudom, én az ilyen Bayer-féle megnyilvánulásokat egyszerűen ignore-listára tenném. Tököm tele van velük, és elfáradt a pofám a békés magyarázgatástól. Kusst nekik, azt érdemlik: no comment. Bayer Zsolt: no comment. Még ha meg sem állom, akkor is. Egyszerűen nem érdemlik meg a kulturált választ.

Névtelen írta...

"a kurucinfo papírváltozatát úgy hívják, hogy Magyar Hírlap"

Úristen, ez milyen hihetetlen baromság. A kurucinfo az kurucinfo, fröcsögnek és "érdekes" dolgokat csinálnak. Másik oldalon is van ilyen, azt 168Órának hívják. Ezek a szélsőségek.

De annyira unalmas már, h egy jól összeszedett írásra rásütik, h ANTISZEMITA. Tudom, tudom, manapság ez az ellehetetlenítés egyik eszköze. Az Antiszemitizmus az lenne, ha azt írnám, h kiírtanám az összes arabot meg zsidőt a fenébe vagy vagonba velük.

Képtelen vagyok elhinni, h még a 21. században is az van, h ha a zsidókat bírálat éri vagy netaláltán szembesítik őket, akkor egyből mindenki Antiszemita. NEM VAGYOK KÍVÁNCSI ERRE. Ezért írta, h ők a mi indok-zsidóink, az ilyenek és ezzel teljesen(!) egyetértek.

Névtelen írta...

Innen Svédországból köszönet az írásért. Ezt a választ ujságokban kellene közölni, hogy a magyar intellektuális elit (ha még van ilyen) egy kicsit felébredjen és felemelje szavát a Bayer féle szemétségek ellen.

Névtelen írta...

depth, téged nem zavar, hogy ez a cikk nem antiszemitázásról szól, hanem éppenséggel arról, hogy BZS nem "jól összeszedett" cikket írt, hanem hazudozott, hogy zsidózhasson???
Ami akár igaz akár nem, te nem erre reagálsz...

Üdv, tremens.

Jano írta...

Csodálatos válasz ... Gratulálok!

Névtelen írta...

Hát pedig bizony a Bayer cikke antiszemita: egy tipikus nyilas cikk. Persze az nem biztos, hogy Bayer maga is az. Inkább a törtető kis pöcs kifejezés illene rá csakugyan - de hát a nyilasok egy jó része se `szerelemből' utálta a zsidókat, hanem karriert akart csinalni vele.

Na, most majd biztos megbánja/visszavonja amit írt!

Kösz a cikket, A. Iván, tanultam belőle.

Névtelen írta...

300 elég. Egyszer legalábbis elég volt. Igaz,mind belehaltak.

Névtelen írta...

!!!

mea írta...

Jelentkezem egynek az ötszázból.

Névtelen írta...

még egy aláírás

B. A. írta...

Kedves Iván, ha ez mind így volt, nem értem mi a problémája. Bayer Zsolt hű maradt a kettejük által alapított párthoz, ön nem.

Névtelen írta...

Egy öreg - ámde, fájdalom, ateista - "kereszténynek" talán én is jó vagyok.

Névtelen írta...

Nyilván sikerülne 500 "normális" keresztényt összegyűjteni. Itt vagyok pl. én, és ismerek még egy párat. De ez olyan hülyeség szerintem. (Megjegyzem vannak antiszemita felhanggal bíró barátaim, akik nem keresztények. Nevelgetem is őket.)

Mesterszakács írta...

Köszönöm, csatlakozom.

trai írta...

Bayer Zsolt már rég kiíratkozott minden SZALON-ból...
Mégis, ezt a szalonképtelen embert legitimálja, nézeteit felvállalja a Fidesz elnöke.
Elég, ha csak a párt 20 éves "party"-fotóit megnézzük, ahol Orbán Viktor (szélső)jobbján Bayer Zsolttal virít vállvetve majd' minden képen...
(www.orban.hu - galéria )

Névtelen írta...

Kedves Andrassew Iván .
Ennyi Baromságot mint amit itt Ön ebben a Blogban összeírkál az már hihetetlen.

Névtelen írta...

"Bár sose lesz vége. Hacsak nem találok ötszáz értelmes és tisztességes keresztényt ebben a nyomorkás országban."

Rajta van kapva, kedves Iván. Egy kalap, egy medence.

Névtelen írta...

Egyáltalán: kicsoda az a Bayer Zsolt (a természet végtelen gazdagságához képest!)?

Névtelen írta...

Kedves Iván!

Olvasván a Bayer cikkre adott (mellesleg feleslegesen szócséplő) válaszokat, végre egy szép ívű, összeszedett cikk, ami a dolgok lényegére tapint, az Öntől megszokott, általam is igen nagyra tartott stílusban.

Köszönjük, hogy van...

Névtelen írta...

Iván,

bár sem születési helyem, sem jelenlegi címem alapján nem tartozok az "országhoz", azért írtam annyit magyarul budapesti életem folyamán (amikor kollégák is voltunk), hogy legyen valami közöm hozzá.
De innen messziről nem szeretek belebeszélni ottani politikába - hiszen nem az én bőrömre megy a játék!

Most is csak azért kommentelek ide, mivel épp arról bloggoltam, milyen utat jártam be, amíg egy keresztény templom szószékére álltam épp a cikked keletkezése dátumán.

Amúgy, a kanadai viszonyok között én igen konzervatív, jobboldali, keresztény (és néha értelmes) ember vagyok.

De attól tartok, ez nem számít...

Névtelen írta...

Azér' tarthatna az úr helyesírásho' értő elütésvadászt is (pl. 1993 pont nélkül, magunfajta stb.)... A ménkűhosszúnemegybeírható összetettszószörnyszülöttjeiről, persze, csak Ön tehet. /rhedey/

Névtelen írta...

Kedves Iván,

köszönöm Önnek ezt a kiváló írást!
Baráti tisztelettel:

Ungváry Krisztián

Dr. Frölich Róbert írta...

Kedves Andrassew Iván!

Tegnap hallottam, hogy csak heten vállalják névvel az aláírást, s ezt Ön saját kudarcának éli meg. Nem az Ön kudarca, hanem at egész országé! Én aláírnám, de nem felelek meg a "keresztény" kritériumának. Köszönöm Önnek a tisztességbe, a becsületbe és az emberségbe vetett hitem megmaradását:
Dr. Frölich Róbert, a Dohány utcai zsinagóga főrabbija

Unknown írta...

Kedves Iván! Köszönjük 'igazi író'-hoz méltó írását! Ön valóban tesz a gyűlölet ellen :)
Üdvözlettel: egy az ötszázból ...

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések