vasárnap, április 27, 2008

Ez van


„Nem tüntetek a Kádár rezsím tollnokaival"
Kornis nyílt levele Andrassew Ivánnak
2008. április 27. 11:28 Hetek Online | Vélemény

Demonstrációt szerveznek a Gój Motorosok a Népszava szerkesztősége elé, a lap egyik munkatársa, Andrassew Ivánnak a Hócipő szatirikus lapban megjelent humoreszkje miatt. Több antifasiszta szervezet ellentüntetést szervez. Kornis Mihály író ezzel kapcsolatban egy nyílt levelet küldött el lapunknak, melyet az alábbiakban szó szerint közlünk.

Kornis Mihály

Köszönöm Andrassew Ivánnak
neked, csak távolról ismert, mégis közeli barátom, amit értem s mindazoky védelmében teszel, akiket aljas támadás ér. Néhány hete higgadtan szembesítetted B.Zs. urat ellenem folytatott több évtizedes uszítgatásainak mocskos okaival.
Ugyan nem szorulok védelemre, mert szavam és könyveim őrködnek felettem, de azért nagyon jólesett, hogy te vetted a fáradtságot és elmondtad neki, amit én már egyébként egyszerűen elfelejtettem: hogy miért is kell nekem minden Orbán-hatalomátvétel környékén elviselnem, hogy ő szavakkal megpróbáljon leköpni. Kitüntetésként fogom fel különben ezt a pogány rituálét, az Egy Igaz Isten tudja, hogy miért.
Te pedig Iván, nagyszerű ember vagy, bátor és talpig férfi. De meg kell értened, hogy én nem csak antifasiszta vagyok, hanem antikádárista is. Tudod, én írtam a Kádár-könyvet. Torkig vagyok már a szellemi utódaival a magyar baloldalon éppúgy, mint a jobboldalon. Példaképem Angyal István, a Tüzoltó utcai felkelők parancsnoka, akinek nővérét az auschwitzi tábor szeme láttára akasztották fel a náci pribékek, őt magát pedig1958 végén Kádár János pribékjei.
Nem tüntetek együtt a náciveszély ellen a Kádár rezsím szolgalelkű tollnokaival. Nem tüntetek együtt egyik csahos falkával a másik ellen. Ezért nem leszek ott az általad szervezett, keddi demonstráción. Téged hősnek tekintlek továbbra is, de már megtévesztett embernek – akit az MSZP propagandistái praktikusan felhasználnak, cinikusan és könyörtelenül.
Alig várom, hogy egy, a mai vezetőik nélkül felálló politikai mezőny végre rendbetegye
az ország dolgait és megszüntesse a felülről szított polgárháborús hangulatot.

Kornis Mihály

Pest, 2008. április 27.

Más: Seres László és Bitter Brúnó után az Ifjú Humanisták is diskurába kezdtek a gój motorosokkal. (Megjegyzem: engem nem kérdeztek meg, mielőtt elhatárolódtak.)
Mészáros Imre elnök bejegyzése a gój motorosok fórumán:

26265. Imi Blues Válasz erre 2008.04.27 18:48
Üdv Mindenkinek !

Gondolom a remek időt kihasználta a Csapat és mindenki kisebb - nagyobb gurulásra. Sajnos nekem a hétvége munkával telt.
Zárásként ahogy itt a fórumon is olvashattátok az Ifjú Humanisták képviselőjével találkoztam 15 órakor.
Pontosan érkezett Stewe és Ágota a megbeszélt helyre. Három órán át beszélgettünk, melyben érintettük a szokásos gój szót és egyesületünk történetét és a szellemiségét. Őszintén mondom, nem volt értelmetlen a találkozó !
Milyen szép is lenne, ha ilyen zsigeri utálat nélkül lehetne beszélgetni egymással, annak ellenére, hogy a világnézetünk bizonyos ügyekben homlok egyenesen más. Röviden csak annyi, hogy a végén humorosan meg is jegyezték:
Ágotát a naivnak, az Ifjú Humanistákat hülyéknek, minket pedig gonoszoknak próbálnak beállítani egyesek !

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tisztelt Kornis Mihály!
Leveléről két dolog jutott eszembe.Az egyik a betyárbecsület,a másik a labdarúgásból ismert "rossz ütemű becsúszás".Az elsőt úgy látom nem ismeri,a másodikat sikerült tökéletesen végrehajtania.
üdv,bellapeti

Névtelen írta...

Kedves Iván!

Nem kell a Gój Motorosok weblapjára menned ahhoz, hogy a véleményemről tájékozódhass, weblapunkon is írtam arról a szándékunkról, hogy szeretném felvenni a kapcsolatot Imi Blues-zal.
Ennek egyszerű oka van: szeretek minél több információval rendelkezni arról, amiről véleményt akarok formálni. Vannak ugyan kész skatulyáink, de nem szeretem őket. Eddigi életem során voltam már hippi, buzi, bolsevik, plázanépség, szovjetbarát, zsidó, liberális, fideszes, mszp-s, szcientológus, politikai kém stb, legalábbis ha a skatulyázókat kérdezed. Figyelembe véve ezen skatulyák találati arányát (gyakorilatilag nulla), saját skatulyázásaimmal kapcsolatban is szeretek kritikával élni és több információt szerezni. Ez önmagában nem jelent se érzelmi se intellektuális támogatást, egyedül a világ megismerésére vonatkozó igényt.
Ha érdekel, egyszer szívesen elmesélem mik voltak a tapasztalataim, miért gondolom, hogy (bár fényévekre állnak az általam vallott ideológiától) nem fasiszták és nem áll szándékukban megfélemlíteni téged. Egyetértek veled és Tamás Gáspár Miklóssal természetesen, hogy a fasiszták és egyéb fajelmélet-hívők - még ha kevesen is vannak - elég komoly problémát jelentheznek ha megerősödnek, de éppen ezért is tartanám érdekesnek ha nem lőnénk mellé ezügyben.
De komolyan gondolom, tényleg szívesen megosztom veled a véleményemet élőszóban, keress meg ha érdekel. A kuruc infónak hála elérhetőségem 0-24-ig elérhető:
http://kuruc.info/r/6/23530/
Üdv,
Steve

kistigris írta...

Csupán egy apró megjegyzés Kornis Mihálynak:
Gratulálok! Így lehet a szavak erejével markolatig döfni a kést egy régi barát hátába.

Fodor Ákos: ECCE HOMO

Fenyegetésük
mulatságos. De ahogy
félnek: megrémít.

Népszerű bejegyzések